Salgs og leveringsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Basicdenmark.dk.
Basicdenmark.dk drives af:
Basic Denmark ApS
CVR-nr. 39 87 43 26
Søndergade 4A
7100 Vejle
Tlf.: (+45) 53 71 07 80
E-mail: Kontakt@basicdenmark.dk
For at handle på Basicdenmark.dk skal du være fyldt 18 år og have et gyldigt betalingskort.
Betaling og levering
Vi modtager betaling med Visa, Dankort, MasterCard og MobilePay. Betalingsformidlingsprocessen er udlagt til Quickpay. Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved betaling med internationale betalingskort, reserveres betalingsbeløbet med det samme. Vi trækker først beløbet på dit betalingskort, når din ordre afsendes fra vores lager. Det reserverede betalingsbeløb er endvidere reserveret indtil tidspunktet for frigivelse efter aftale med din kortudsteder.
Ved køb gennem ViaBill og Anyday indgås der en særskilt kreditaftale mellem dig og kreditudbyder. Godkendes særskilt kreditaftale afsendes varerne efterfølgende fra vores lager.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Alle vores priser er angivet i danske kroner og er inklusiv 25% dansk moms. Foruden prisen for vores varer tillægges den samlede ordresum ligeledes prisen for fragt, der i lighed med prisen for varer er opgjort i danske kroner og er inklusiv 25% dansk moms. Valg af fragtform foretages i slutningen af bestillingsforløbet.
På nuværende tidspunkt udgør fragtpriserne følgende:
- DAO Hjemmelevering – Gratis
- DAO Pakkeshop – 39 kr.
- GLS Pakkeshop – 39 kr.
- GLS Erhverv – 39 kr.
- PostNord Privat – 59 kr.
- Click & Collect – Gratis
Har vi varerne på lager, afsendes disse fra vores lager inden for 24 timer. Den endelige leveringstid vil typisk være 1-4 dage. Der vil endvidere kunne forekomme yderligere leveringstid i større udsalgs- og salgsperioder, men vi bestræber os på at levere så hurtigt og effektivt som muligt. Varer, der ikke er på lager, vil typisk have en leveringstid på 5-7 dage.
Vi samarbejder med fragtudbyderne DAO, PostNord og GLS med administrering gennem Shipmondo. Der er endvidere mulighed for at anvende vores “Click & Collect” mulighed kvit og frit.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget pakken via den valgte fragtudbyder.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Sådan fungerer fortrydelsesretten
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du fortryder dit køb ved at give os besked om, at du fortryder via en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til:
Basic Denmark ApS
Søndergade 4A
7100 Vejle
Tlf.: (+45) 53 71 07 80
E-mail: Kontakt@basicdenmark.dk
Du kan udfylde og indsende fortrydelsesformularen, der fremgår nederst på siden eller en hvilken som helst anden utvetydig meddelelse om, at du fortryder.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering af varen og returomkostninger
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til:
Basic Denmark ApS
Søndergade 4A
7100 Vejle
Varer kan ikke sendes per efterkrav eller uden omdeling. Brug derfor ikke DAO til returnering da de ikke har med omdeling til erhverv. Da de vil komme uden for normale åbningstider
Vi anbefaler derfor at bruge GLS eller PostNord til returnering.
Du skal selv betale for returnering af varen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig herunder leveringsomkostninger (der gælder dog ikke refundering af i øvrigt pålagte leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for leveringsmulighed, som vi tilbyder) senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre der er aftalt øvrig særskilt aftale herom.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en fysisk forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning således, varen har mistet værdi, må der påregnes, at en eventuel refundering reduceres tilsvarende værdiforringelsen.
Beløbet til refundering afhænger af varens handelsmæssige værdi i handel og vandel, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Hvis varen ikke længere har en reel salgsbar handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Vi anbefaler derfor, at du opbevarer postkvittering eller øvrig form for fragtdokumentation, indtil fortrydelsesforløbet er færdigafsluttet.
Reklamation
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl – finder købelovens almindelige regler anvendelse. Du kan foretage reklamation over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at returnere varen til:
Basic Denmark ApS
Søndergade 4A
7100 Vejle
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi beder dig så detaljeret som muligt om at oplyse, hvad problemet er med henblik på at fremme returprocessen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Vi anbefaler endvidere, at du opbevarer dokumentation for forsendelsen, indtil returprocessen er effektueret.
Reklamationen skal være foretaget inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Hvis du foretager reklamation inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Dog skal du stoppe med at benytte produktet ved opdagelsen af fejlen, for at vi har mulighed for at vurdere reklamationen korrekt.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Mailadresse
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Basic Denmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på basicdenmark.dk er Basic Denmark ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på Kontakt@basicdenmark.dk.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via Kontakt@basicdenmark.dk. Hvis det ikke ender med et forlig, kan en klage over en vare købt hos os indgives til:
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Vi anbefaler dog altid, at du kontakter os direkte for at lande en løsning på et problem.
Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende til:
Basic Denmark ApS
Søndergade 4A
7100 Vejle
E-mail: Kontakt@basicdenmark.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ____________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: __________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10. september 2022.
PERSONDATA- OG COOKIEPOLITIK
1. Generelt og dataansvarlig
1.1 Denne politik om behandling af persondata (“Persondatapolitik”) beskriver, hvorledes Basicdenmark.dk (“Basic Denmark ApS”, “os”, “vores”, “vi”) indsamler og behandler oplysninger om dig.
1.2 Persondatapolitikken gælder for persondata, som du afgiver til os, eller som vi indsamler via www.basicdenmark.dk (“hjemmesiden”).
1.3 Dataansvarlig for hjemmesiden er Basic Denmark ApS (CVR 39 87 43 26). Relevante kontaktinformationer fremgår nedenfor.
2. Hvilke persondata indsamler vi, til hvilke formål og retsgrundlaget
2.1 Når du besøger hjemmesiden, indsamler vi oplysninger om dig og din brug af hjemmesiden. Det kan være, når du f.eks. tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer med mere. Vi indsamler også cookies. Du kan læse mere om cookies nedenfor.
2.2 Brug af webshop
2.2.1 Når du handler i vores webshop registrerer vi dit navn, adresse, mail, telefonnummer, betalingsmåde, oplysninger om hvilke produkter du køber og eventuelt har returneret, leveringsønsker, samt oplysninger om den IP-adresse, hvorfra bestilling er foretaget. Vi kan foretage kundetilfredshedsundersøgelser samt at opfordre dig til at vurdere os på f.eks. Trustpilots hjemmeside. Har vi dit samtykke, kan vi også bruge oplysningerne til markedsføring herunder til at minde dig om igangværende bestillinger, der ikke er færdiggjorte.
2.2.2 Formålet er at levere de produkter, du har bestilt og i øvrigt opfylde vores aftale med dig samt at administrere dine rettigheder til f.eks. at returnere og reklamere. Oplysninger om dine køb behandler vi også for at overholde lovkrav herunder til bl.a. bogføring og regnskab.
2.3 Din Basic Denmark profil
2.3.1 Vælger du at oprette en konto hos os, behandler vi dine identifikationsoplysninger (navn, leverings- og faktureringsadresse(r), e-mailadresse, telefonnummer, oplysninger om hvilke produkter du har bestilt og købt) fortroligt, og giver dig mulighed for at se alle dine kvitteringer og køb de seneste 5 år, hvorefter de slettes.
3. Dine rettigheder
3.1 Du har altid ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig samt at tilbagetrække dit samtykke. Såfremt du ønsker at få oplyst de oplysninger, vi har registreret om dig, eller såfremt du ønsker at tilbagetrække dit samtykke, bedes du henvende dig skriftligt per mail i overensstemmelse med nedenstående kontaktinformationer. Såfremt du ønsker at tilbagekalde dit samtykke, har dette først virkning per tilbagekaldelsestidspunktet. Dette påvirker dermed ikke legitimiteten af det samtykke, vi tidligere måtte have modtaget fra dig i relation til personoplysninger.
3.2 I overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne har en registreret en række rettigheder i forhold til vores behandling af den registreredes personoplysninger.
Herunder har den registrerede ret til af få indsigt i de oplysninger, som vi har registreret om den registrerede, ret til korrektion af urigtige oplysninger, mulighed for begrænsning af behandlede oplysninger, ret til sletning af oplysninger i særlige tilfælde samt mulighed for at gøre indsigelse i vores ellers lovlige behandling af personoplysninger.
4. Klage til Datatilsynet
4.1 Du har til hver en tid mulighed for at påklage vores håndtering af personoplysninger til Datatilsynet. Kontaktinformationer på Datatilsynet kan tilgås via hjemmesiden www.datatilsynet.dk.
Kontaktinformationer Basic Denmark ApS
CVR: 39 87 43 26
E-mail: Kontakt@basicdenmark.dk
Tlf.: (+45) 53 71 07 80
Adresse: Søndergade 4A, st., 7100 Vejle
Senest opdateret fredag d. 13. juli 2022